Stront in mijn handen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Stront in mijn handen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Stront in mijn handen

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

03 November 2010 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Goeiemorgen allemaal,

Na gisteravond wederom aan de bar te hebben gehangen, zijn we rond een uur of 10 te bed gekropen.
Het licht ging nu wel uit na die 2 volle reisdagen, wel hadden we nog op de valreep besloten wat te gaan doen vandaag.
Nou, dat ging lekker!! De opties die wij wilden waren volgeboekt en zijn ik, Dennis en Ramon maar vanmorgen mee gegaan met een bushwalk.
De twee opa's bleven hier en hebben uit kunnen slapen.
Ja, die oudjes trekken het niet meer denk ik (hihi) toch maar een zonnebloem reisje voor hun volgend jaar.

Gelukkig waren Dennis en Ramon er vroeg uit vanmorgen, ik had me natuurlijk weer verslapen.
Maar na 5 bonken op de deur en enkele douchedruppels opvangen, stond ik op tijd bij de Jeep.
Daarna het Krugerpark ingereden met 2 rangers, om vervolgens daar 3 uur te gaan wandelen afsluitend met een ontbijtje.

De ene ranger was helemaal van streek, omdat hij gisteren een olifant heeft moeten doodschieten.
Deze olifant werd zo gevaarlijk en dreigde de groep aan te vallen.
Dus hij moest kiezen voor de veiligheid en was daar dus behoorlijk stuk van.
Vanmorgen zijn wij naar de plek gelopen waar die olifant lag en dat was echt indrukwekkend.
Twee olifanten stonden er nog om heen als rouwproces.
De ranger moest er vandaag heenlopen, omdat hij dit moet rapporteren naar de directie van het Krugerpark.

Goed, voor nu is het even rust en spring even in het zwembad, daarna even shoppen en aansluitend klaarmaken voor de nachtsafari inclusief braai.
Morgen gaan we het Krugerpark zelf met de auto in en slapen dan 1 nacht in Skukuza. Daar heb ik geen internet prik, dus hebben jullie weer ff rust.

Mazzel allemaal en Ilanit, volgend jaar weer naar Afrika toe hoor!! Het is al weer 14 jaar geleden en dat is natuurlijk veel te lang.


  • 03 November 2010 - 13:27

    Karin:

    wow, wat sneu voor die ranger. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend veel indruk maakt. En wat was de prijs als je de juiste "stont" rade? Heel veel plezier vanavond!Enne, ik heb mijn connecties bij "de zonnebloem" moet ik Cock en Joop er even voor opgeven! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 35190

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: