Weer een stukje verder - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Weer een stukje verder - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Weer een stukje verder

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

12 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo, weer een etappe achter de rug in Zuid Afrika.

Gisteren de Transkei doorgereden en dat ging allemaal super, in ieder geval geen gekke dingen meegemaakt.
Daarvoor hebben we een dag gezeten tegen Durban aan en voor het eerst de oceaan gezien deze vakantie.
In Durban heb ik ook voor het eerst maar is effe hardgelopen deze vakantie.
Bier/wijn consumptie ligt namelijk hoog bij de gehele groep.
Na 3 weken Afrika gaan we voor 5 weken naar de AA kliniek of Brijder stichting.

Op dit moment verblijven we rond het Addo Elephant park en zijn Dennis + Ramon een middagsafari aan 't maken.
Ik ben met de 2 oudjes maar bij de Lodge gebleven.

Afgelopen week heb ik ook nog een schildpad van de verdrinkingsnood gered.
Dit trage exemplaar was in het zwembad gelazerd en kwam er niet meer uit.
Nou, ben ik nu niet goed bezig geweest?
Ook hebben we nog een krokodillen / slangenfarm bezocht als verzetje.

Na morgen rijden we verder naar Knysna en daar liggen goede herinneringen uit 1996.

Iedereen bedankt voor de tot nu gestuurde reacties, altijd leuk te lezen in het verre buitenland.
Pol en Lizy, tips zijn altijd welkom!
Ellen, ga jij even opnieuw behangen?
Zus, help je dochter effe met behangen.
Joop, wacht maar dat ik weer op de baan sta, ik timmer je er helemaal van af (hihi)
Karin, met Ramon gaat het prima hier.

Tot horens, groetjes Erik

  • 12 November 2010 - 16:43

    Um Foe Foe:

    Wel heb ik ooit, iedereen een leuke reactie behalve het beste peerd van stal.
    Dit is niet erg vriendelijk Eertje. Ik heb in deze 1 1/2 week al wat vragen gesteld en werkelijk taal nog teken ontvangen. Bah ! Dit roept om wraak.

    Hoeveel had je trouwens gedronken toen je die schilpad het leven redde ? Was het niet gewoon een handtasje die in het water was gevallen ? Grote held die je bent.

    Maak je over het behangen niet druk. Us M komt gezellig met de fam een dagje behangen bij je thuis. De rekening krijg je later wel.

    Doei doei


  • 12 November 2010 - 19:18

    Joop Koppen:

    Hay Erik ik ben benieuwd, hoe is het met mijn haaientand, jij bent ook wel een barmhartige samaritaan he met het redden van dieren hartstikke leuk dit reisverslag tot horens Joop en Nel.

  • 12 November 2010 - 20:07

    Paula:

    Eh Erik, volgens mij kunnen schildpadden heel goed zwemmen hoor. Wat was dat nou ook al weer over het alcoholgehalte van jullie groep???

  • 12 November 2010 - 23:33

    Zus:

    Ehhhhhh..... sorry voor mijn laatste reactie. Floor bleek eergister de kaart al in onze spiegel te hebben gezet. Helemaal over het hoofd gezien.

    We hebben opnieuw je kamer behangen. Maar nu zitten er twee bobbels die maar niet willen wegtrekken. Weet jij een oplossing?

  • 15 November 2010 - 12:21

    Karin:

    Ja he ;) Ik hoorde dat jullie er 4 weken bij aan plakken.....gezellig, leuk! Maar ik wil na 3 weken mijn vent wel weer terug ;) Maar wat klinkt het mooi daar! En die olifanten voeren, wat een ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 35243

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: