Van Johannesburg richting Kruger! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Van Johannesburg richting Kruger! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Van Johannesburg richting Kruger!

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

02 November 2010 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hi Luitjes,

Hier dan het eerste complete reisverslag uit Zuid Afrika vandaan!
Gisteren vrij laat in Johannesburg aangekomen na 3 kwartier vertraging op Schiphol, rond middernacht waren we dus eindelijk bij ons hotel.
Gelukkig schonk de hoteleigenaar nog bier en hebben we tot 2.00 uur vanmorgen zitten te pilsen.

Na 4 uurtjes geslapen te hebben, zijn we aan de ontbijttafel gesprongen en daarna de huurauto opgehaald.
We hebben 3 weken een VW bus tot onze beschikking en daar gelijk vandaag al 550km mee gereden.
Dennis en ik hebben gereden, ik mocht beginnen om Johannesburg uit te komen en 't is nog gelukt ook.

Nu zitten we een prachtige Lodge tegen het Krugerpark aan en ga straks lekker zwemmen met de groep.
Lekker een barretje aan het zwembad, dus dat gaat wel goed komen.
Vanavond ook even bekijken wat we morgen voor een Drive gaan doen.
Deze moeten we namelijk vanavond al boeken, anders zit het straks overvol.

Enne... zus "het is Zion en Chobe" Die rooie begint met een Z en die zwarte met een C!

Goed, ik ga me weer even aansluiten bij de rest en een Castle opentrekken.

Hier trouwens 35 graden, hahaha!! En bij jullie?

Groetjes Erik.


  • 02 November 2010 - 15:06

    Ilanit:

    Gemeen hoor! Hier lijkt het wel -20!

    Veel plezier! Groetjes aan iedereen

  • 02 November 2010 - 15:08

    Feuer Hans:

    Heb je hem al gezien?


  • 02 November 2010 - 15:18

    Marion:

    Gatver, ik weet niet of ik dit allemaal wel wil lezen. Zon, zwembad, bar, pils, 35 graden ;-( en wij maar werrukuhhhh!!!

  • 02 November 2010 - 16:16

    Um Foe Foe:

    Ik lees alléén maar biertje zus en Castletje zo. Weet je zeker dat je vlakbij het Krugerpark zit ipv het Kroegerpark ?
    Voor de zekerheid zal ik je nog even uitleggen hoe een bar aan het zwembad werkt. Jou kennende is dit namelijk even nodig.
    Als de piepers moeten worden afgegoten moet je naar het toilet en niet maar blijven bestellen en gewoon blijven zitten. Ook al is het voor de temperatuur van het water wel lekker.

    Proost en groetjes aan mevr Wilderbeest of hoe heet ze ook alweer ?

  • 02 November 2010 - 17:01

    Jan:

    Vergeet niet tijdens het auto rijden zowel je linker als je rechter arm buiten boord te hangen, En haal ze naar binnen voordat ze krokant worden.

    En euh veel plezier weer, deze vakantie.

  • 02 November 2010 - 20:21

    Karin:

    En bedankt Erik..het is hier vet koud en mistig. Geef Ramon een knuffel van me. ;) En geniet van jullie reis!

  • 02 November 2010 - 22:51

    Zus:

    Ach, hier is het beter uit te houden met 26 graden (hebben de houtkachel lekker in de fik).

    Ellen heeft hier weer een wedstrijdje snel-mijn-avondeten-naar-binnenwerken afgelegd en is direct weer naar Tom en Herman (is so much easier) gefietst.

  • 05 November 2010 - 20:03

    Pol Wijnants (Lizy):

    Hallo hollander,
    Ik ben net terug van SA.
    Een leuke MUST op te bezoeken is Utukula (www.utukula.ca.za) in BRITS (ten westen van pretoria aan de Magaliesbergen). Leuk zo'n ochtendwandeling met 3 leeuwen). Hebben in de Kruger de big 5 gezien. Geweldig!
    groeten
    Pol Wijnants
    Belgie

  • 14 November 2010 - 14:36

    W.sijtsma@quicknet.n:


    Beste Erik en joop,

    Hier een groet uit het grauwe Nederland jullie zitten er warmers bij daar in het grote Afrika geniet
    er nog maar effe van....

    hart groeten Willem Sijtsma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 35249

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: