Geweldige ervaring - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Geweldige ervaring - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Geweldige ervaring

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

13 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Yes lieve mensen, deze jongen inclusief de rest van de groep, hebben een nieuwe ervaring achter de rug.

Vanmorgen zaten we te ontbijten en hadden nog niet op 't programma staan deze dag.
Dus met wat hulp van de Lodge eigenaar, is besloten om naar een plaats te gaan midden in de Bush.
Daar lopen olifanten rond en deze kan je aanraken + voeren.
Dit hebben we ook gedaan en echt geweldig om zoiets te doen.
Ik had op 't eind mijn hele klauw in z'n bek zitten.
Wel ging 1 van de olifanten een potje zeiken, mijn god wat een water "en erger nog" wat een geslachtsdeel.
Als je die achter in je poepert krijgt, nou dan kan de arts gelijk 15000 hechtingen zetten.

Vanmiddag blijven we lekker bij de lodge en wat zwemmen + relaxen.
Vandaag weer geweldig weer en strakblauwe lucht.

Leuke plek overigens hier met een flinke dosis historie.
Daar zal ik jullie nu niet verder mee vermoeien.

Ja Paula, iets teveel alcohol deze vakantie en dat wil hardlooptrainer worden " wat een voorbeeld he!!"
Zus, die 2 bobbels kan je wegslaan met een voorhamer!
Maar ik vrees dat ik dan weken Chobe en Zion loop te zoeken.

Tot wiedersehen.



  • 13 November 2010 - 12:26

    Bassie:

    Toch weer raar dat je weer zo moet denken, vindt je ook niet Eerke ?
    Je kan ook denken; Ga bij de brandweer werken of ; Wauw je moet stratenmaker worden, met zulke dikke poten stamp je alle tegels en stenen er zo in.
    Maar nee, onze Eer denkt
    direkt aan overrekking en vervolgens hechten dat kippenhok.
    Vreemd hoor Eerke.

  • 13 November 2010 - 13:54

    Jan:

    Zit je weer bij de "Fish Eagle Lodge"? Probeer dan de drank rekening van 1997 te evenaren (met z'n vijfen). Zal nog een hele klus worden.... En woensdag avond, is het vrouwen avond in de poolbar. Dat je het even weet.

    Later

  • 14 November 2010 - 10:35

    Pol Wijnants:

    Beste Erik,
    zo te zien heb je het weer best naar je zin. Nog even enkele tips indien je richting Kaapstad toert. Stop in Schwellendam en blijf overnachten in The Old Mill bij mijn vriendin Nicky. Doe haar trouwens de groeten van Pol de witlofboer! Je kan er schitterend tafelen met heerlijke Shiraz-wijnen.
    Rij daarna even richting Kaapstad en neem links de gravelroad naar de pont van Malagas. Een unieke belevenis man! Tenslotte kom ja na 90 km gravelroad uit bij het meest zuidelijke punt van Afrika waar 2 oceanen bij elkaar komen!
    groeten van de Belgen
    Pol & Lizy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 35255

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: