Dobberen op de Indische Oceaan - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Dobberen op de Indische Oceaan - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Dobberen op de Indische Oceaan

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

15 November 2010 | Zuid-Afrika, Knysna

Goed, na gisteren Addo te hebben verlaten, zijn we op doorreis gegaan naar Knysna.
Zoals ik eerder zei, heb ik hier goede herinneringen liggen uit 1996.
Met Ilanit ben ik hier 2 weken lang geweest bij Gary en Hilda die hier toen woonden.
Een jaar daarna heb ik het nog eens flink overgedaan met Jan en toen bij de Fish Eagle lodge de gehele biervoorraad weggezopen.

Maar ja dat was toen! Knysna heeft na al die jaren echt een behoorlijke verandering ondergaan en het mooie is er wat mij betreft wel af.
We hebben een B&B in het midden van het dorp en 's morgens word je gewekt door de herrie.
Ook heeft het Franse elftal met de WK in dit dorp gezeten, goed we weten hoe dat afgelopen is.

Vanmorgen zijn we met een snel bootje de Indische Oceaan opgegaan, maar de branding was behoorlijk sterk.
We werden heen en weer geslagen in de boot en Ramon heeft de vissen flink zitten te voeren.
Wel hebben we een hamerhaai gezien, robben, kwallen en water + nog eens water.
Morgen rijden we weer een stukje verder en dan begint de vakantie toch wel weer op te schieten.
Volgende week rond deze tijd zit ik ook te rillen in Holland.

O ja, gisteren hebben we op de route naar Knysna ook nog een wilde kattenpark bezocht.
Luipaard, Cheetah, Caracal en nog wat katachtigen bekeken.
Daarna zijn we hier in de plaatselijke kroeg gedoken en zal maar niet zeggen wat er gedronken is.

Deze vakantie hebben we een hoop safari's gehad van nieuwe Steve Irwin's (oftewel crocodile hunter)
Mochten jullie effe willen lachen, ga naar Youtube en zoek Eric van Muiwinkel op met de titel Bruce Irwin of Crocodile Hunter.

Joop, ik je heb je haaientandje te pakken hoor! Ik heb hem zelf uit z'n bek gerukt (ahum)
Pol, bedankt voor de tip, wel zijn al onze overnachtingen geboekt deze vakantie.
De laatste dagen slapen we bij Peter in Hermanus.
Dit is de laatste jaren een zeer goede kennis geworden van ons, misschien wat voor jou de volgende keer.
hier heb je zijn adres; www.seemeeue.co.za

Groetjes vanuit ergens onder in Zuid Afrika.

Erik



  • 15 November 2010 - 15:07

    Erik:

    Wat leuk! Weer naar Peter! Groot gelijk dat jullie daar ook nog heen gaan. En nog maar een weekje he, daar.. Chobe en Zion missen je wel hoor.

    En ehm, Erik? Er is bord een beetje door midden gebroken, bleek achteraf toch niet zo'n leuk speeltje te zijn denk ik. haha

  • 15 November 2010 - 15:07

    Ellen:

    whaha Erik = Ellen

  • 15 November 2010 - 20:51

    Ilanit:

    Hi Erik,

    Biervoorraad op bij Eagle Lodge? Zal vast wel als jullie daar zijn geweest.

    Wat ik zo lees hebben jullie het super naar het zin daar...kan ook bijna niet anders!

    Als ik lees over Knysna zou ik dat best wel eens terug willen zien. Net terug van een maand Australie en Bali dus voorlopig eerst weer sparen!

    Gaan gauw afspreken want ben benieuwd naar je foto's en verhalen. Ik zal eerdaags aan ons fotoboek beginnen...dat is niet mijn sterkste kant. Moet nog boeken maken van de afgelopen 15 jaar!

    Groetjes aan de gang en nog heel veel plezier!

  • 15 November 2010 - 20:58

    Zus:

    Pa wordt zeer gemist door "zijn" meiden, hij krijgt de hartelijke groeten vanuit Schagen. Ma lag in bed voor de TV in de huiskamer (volgens haar al twee dagen), maar was niet ziek en gelukkig erg opgewekt. Ze was in haar nopjes met de Privés die Marlies en ik voor haar hadden meegenomen. Dus pa, niet denken dat de TNT al die tijd gestaakt heeft, ik heb ze uit je huis ontvreemd.

    Van Wouter en Ellen begreep ik, dat die kleine mormels van jou het bedrijf 'Herbiereco' nieuw leven hebben ingeblazen. Je hele kleine huisraad gaat meerdere keren ondersteboven. En het één en ander overleeft dat niet. Ik hoop dat je na deze vakantie nog zakcentjes over hebt om je huis opnieuw in te richten...

  • 17 November 2010 - 16:27

    Personal Coach Tas:

    Geachte heer Dijkstra,

    Het is allemaal leuk en aardig dat u ons, bij Tas, ook op de hoogte houdt van uw reis avonturen. Wij willen echter liever horen hoe het met uw trainingen gaat daar in de verre bush bush. Ik geef u nu al wat jaren training en weet ondertussen dat u geen mogelijkheid onbenut laat om te gaan joggen of wandelen (te pas of te onpas).
    Hoe is het met uw training- en eetschema's ? Houdt u zich er wel aan ? En wat vinden uw reisgenoten ervan ?

    Ik neem dat u het volgende, voor u doodnormale, schema aanhoudt;
    -'s Morgens 04.00 uur gaat heerlijk het wekkertje.
    -Licht ontbijtje; Kopje ouwewijven thee en een stuk komkommer.
    -Hup lekker eventjes een kilometer of 10 wandelen. Uiteraard met een paar vlotte tussenstops om de gebraden antilope van de vorige dag op z'n retour te zetten.
    -Bij thuiskomst; Kopje slappe trutten thee en een 2e stukje komkommer met een lekkere tomaat.
    -Een uurtje intensief ouwe hoeren en beetje om je heen kijken. Tijdens het lullen iedereen bewust of onbewust weer om je laten lachen.
    -Lekker hapje komkommer en even snel een kort bezoekje aan het toilet. Dit hoeft gelukkig niet zo lang te duren omdat je vanmorgen ook al een paar keer was geweest.
    -Rondje hardlopen (lekker loslopen met een hartslag van 195) van een uur.
    -3 zelf gesmeerde boterhammen (van de Afrikaanse bakker Slijkerman) met, uhhhhh ja; Kaas !!!
    -Beetje vertellen aan iedereen van het reisgezelschap hoe je maag in de war is geraakt van het eten en nog een paar rond huppelende olifanten eten geven.
    -En ja hier is het tijdstip waar ongetwijfeld je reisgenoten op hebben zitten wachten (terwijl ze net een paar prachtige foto's aan het schieten zijn van een etende leeuw op 2 m¹ afstand). Je rugzak gaat open en wat komt daar om exact 15.00 uur afrikaanse tijd tevoorschijn;
    Ja wel een Wickie. Slurp slurp en 3 tellen later kijkt Erik weer als een pasgeboren veulen (behalve zijn reisgenoten die opgescheept zitten met een hongerige leeuw die wel trek heeft in een beetje mensenvlees).
    -Erik loopt alweer zijn 3e stukje komkommer weg te proppen terwijl zijn reisgenoten langzamerhand een patroon in zijn eet en trainingsgewoonten beginnen te ontdekken.
    -Het enige wat ze uiteraard nog niet helemaal precies weten is waarom hij toch altijd een rol wcpapier bij zich heeft.
    -Nog even lekker bbqen met het reisgezelschap. Lekker stukje geitenvlees en uiteraard een lekkere pot bier.
    -Dan lekker op tijd naar je mandje en heerlijk sabbelend op een stukje
    komkommer in slaap vallen.

    Beste Erik, ik maak me geen zorgen.
    Jij blijft wel in vorm. Gr Tassie


  • 18 November 2010 - 08:05

    Karen:

    Hoi Erik, Je hebt het wel erg naar je zin daar zo te lezen. Hoop dat je weer kan wennen aan het lekkere, hollands weer en leven hier? Gelukkig nog een aantal dagen voor de boeg. Geniet nog daar en we horen weer. Groetjes Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 35196

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: