African rain - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu African rain - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

African rain

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

09 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hi iedereen,

Zo, na al die hete dagen is eindelijk de regen gevallen met enkele donderbuien.
Morgen geven ze ook regen af en donder / bliksem.
Toch hebben we het vandaag droog gehouden tot 16.00 uur (en ik heb het geklokt)

Deze dag hebben we weten te vullen in Santa Lucia met een bootsafari en nijlpaarden, vogels, krokodillen gespot.
Santa Lucia ligt 120km van deze plaats af, dus er moest wel even gereden worden.
Hier lachen ze om deze afstanden, maar uit ervaring weet ik dat deze afstanden goed te doen zijn.
Natuurlijk hebben Dennis en mijn camera weer overuren gemaakt en Ramon + m'n ouwe filmen.

Morgen gaan we richting Durban en daar 1 nacht overnachten.
Vanuit daar de Transkei door en ben daar in 1997 met Jan ook doorheen gereden.
Toen was het niet de prettigste rit van mijn leven betreft veiligheid, mij benieuwen wat ons nu te wachten staat.
Maar het schijnt er niet zo erg meer te zijn als toen, kortom met 5 kerels moet het goed te doen zijn.
Jullie horen het wel hoe de rit is verlopen in een volgende mail.

Hoe ik de aankomende dagen met internet zit weet ik niet, maar zodra ik weer online kan lezen jullie het wel.

De plek waar we nu zitten is geweldig en midden in de bush bush.
Had nog het idee om hier hard te lopen, maar dat wordt sterk afgeraden.
Er lopen hier verschillende dieren waaronder de Luipaard.
Zien jullie 't voor je! Dat na mijn hardloopsessie alleen nog de Hardloopnike's in het bosje staan met her en der verspreide polderse botten.
Elk nadeel heeft dan zijn voordeel, het scheelt natuurlijk wel weer in de uitvaartkosten (hihi) geintje hoort erbij.

All right, we gaan zo lekker bbq-knoeien hier en genieten van de Castles (bier dus)

Genieten jullie maar van Sint Maarten, intocht Sinterklaas en windkracht 10! Wij hebben nog genoeg moois tegoed, hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes van een nepneger met witte huidskleur en de rest van de groep.






  • 09 November 2010 - 17:04

    Pol Wijnants (Lizy):

    Hoi Erik,
    graag even het vervolg van je reisschema aub!
    Gaan jullie richting Kaap?
    Indien zo heb ik nog enkele leuke tips. Ik hoor het wel!

    Ik hoor het wel
    paul.wijnants@scarlet.be

  • 09 November 2010 - 22:41

    Joop Koppen:

    Hallo Erik leuke reisverslagen het klinkt een beetje afgezaagd maar ik heb de laatste wedstrijd in de zaal met Nico tegen Rob en Dick gespeeld 6-1, 6-2 en 4-0 ik en Nico hadden lekker gespeeld hihihihihi, groetjes.

  • 10 November 2010 - 08:29

    Us M.:

    Hai Eer, uh uh uh.
    Ik lees dat jullie met 5 man zijn maar volgens mij verzwijg jij onze lieve Rancher weer eens.

    Het verbaasd waarschijnlijk niemand dat jij daar wil gaan hardlopen of zwandelen. Maak je niet druk om gevaar Eerke, zolang jou darmen van een broodje kaas al behoorlijk in de war raken is het redelijk goed te voorspellen wat er bij jou gebeurd als je elke dat zit te bbqen.
    Een roofdier is namelijk niet zo snel hoor als hij met z'n voorpoot z'n neus moet dichtknijpen.
    Mocht je wel besluiten om de gok te wagen, controleer dan wel even of er een voetbalveld met veel bladeren in de buurt is.

    De jeugd uit Middenmeer zal er overigens niet rouwig om zijn dat jij niet thuis bent met 11 november. Het is voor hun toch altijd weer vervelend om een vies stuk komkommer of tomaat tussen al dat lekkere snoep vandaan te graaien.

    Nou Eer, ik ga weer lekker luxe in ons gezellige erkertje zitten met de rest van malle fam.
    Laat snel weer wat van je horen lieverd, Uh uh uh.

  • 10 November 2010 - 12:57

    Karin:

    Doen jullie wel voorzichtig op die heenreis. Maar dat zal wel goed komen ;)! Fijn dat jullie zo op en top genieten. Kijken jullie af en toe of alles nog op en aan mijn kerel zit. Dat ie niets vergeet, behalve zijn voetstappen! Haha! :D

    Enjoy boys!

  • 11 November 2010 - 19:32

    Ellen:

    Hee Erik!

    Je vakantie klinkt weer geweldig! Je mag ook wel blij zijn dat je nu niet hier bent, wat een hondenweer.

    Maar ik dacht, laat ik eens even een update geven van mijn kant, haha.
    Nou, je huis staat er nog (op het behang na). Het gaat ook goed met Chobe en Zion. Ik heb vandaag hun halsbandjes maar af gedaan, Zion maakte vreemde geluiden en ik voelde dat het best strak zat. Jaa Erik, ze worden met de dag groter!
    En die Zion is me er eentje hoor. Ik kom de kamer rustig binnenwandelen en hij zit direct onder de bank, ik doe de koelkast open en hij staat aan m'n voeten te mauwen, haha.
    Oh, het licht in je badkamer heeft trouwens het leven gegeven, maar ik zag dat je nog wat lampjes in de kelder had liggen, dus die vervang ik zo. Voor de rest gaat alles zijn gangetje.

    Wat is het hier trouwens een dorre boel zeg. Er zijn drie kinderen geweest om snoep te leuren voor sintmaarten, waaronder Marlies, haha.

    Nog heeel veel plezier daar in het verre Afrika! En bedankt voor het kaartje, super leuk!

    Groetjes, Ellen

  • 11 November 2010 - 21:49

    Zus:

    Wat heeft mijn dochter dat ik niet heb???
    Ik lees iets over een kaartje?

  • 12 November 2010 - 11:33

    Ali B.:

    Hoi Borat.
    Dat is vreemd, ik lees dat je de naam van je katten hebt veranderd. Ik dacht dat je ze Geer en Goor genoemd had !?

    Nog even een vraagje; Heb je toevallig nog een groepje zeer vriendelijk zwaaiende mensen ontmoet ?

    Ik weet al van wie die arm op de foto is. Die arm is van Maik de Boer. Wat ook weer leuk is om te weten over lieve Maik. Hij speelt in zijn vrije tijd graag voor Rancher, wat weer heel veel verklaard dacht ik zo.

    Nou Kuifje, tot snel maar weer en laat snel weer wat van je horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 35184

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: