Ja, ik leef nog hoor! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Ja, ik leef nog hoor! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Ja, ik leef nog hoor!

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

08 November 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ha iedereen,

Ja, het is alweer een tijdje geleden, dat ik een berichtje heb gestuurd via deze weg.
Maar ik heb enkele dagen verstoken gezeten van internet en ga niet meer 30km rijden om internet te zoeken.

Zal jullie effe een korte omschrijving geven van afgelopen dagen!!
De dagen waren zeer heet " tussen de 36 a 46 graden" + bedoel ik dan he!!
Ik heb hier namelijk nog geen neger gezien met schaatsen onder, of zien klunen.

We hebben veel dieren gezien in het Krugerpark en waaronder de big 5.
Wie niet weet wat big 5 is en toch nieuwsgierig is geworden, nou ga lekker googelen en je kan het vinden.
De leeuwen die we hebben gezien lagen naast de auto en heb samen met Dennis geweldige plaatjes geschoten.
Ook de nightdrive was super en veel hyena's gezien inclusief een baby exemplaar.
Ook deze zijn op de spiegelreflex vastgelegd.

Na het Krugerpark verlaten te hebben, zijn we 2 dagen in het plaatsje Hazyview geweest en ook leuke dingen gedaan waaronder de plaatselijke markt bezocht.
Mijn god wat een rommel verkopen ze daar en je kan er zelfs darmen kopen bij 40 graden celsius inclusief 1000000 vliegen.
Eet smakelijk allemaal!!

Na Hazyview zijn we naar de plek gereden waar we nu zitten! Dat is dus HluweHluwe en vandaag het park bezoch met dezelfde naam.
Ook weer veel gezien met neushoorns op de weg en olifanten met jonkies.
Natuurlijk ook weer op foto's vastgelegd.

Morgen gaan we richting de kust en kijken wat we daar gaan doen, ik hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes Erik en de rest van de bende.

Enne.. Africa forever.




  • 09 November 2010 - 14:22

    Prem Wildfarmer:

    Ha gelukkig onze Berik en zijn companen zijn weer online.
    He Eer, het eerste wat je normaal gesproken doet is je vragen beantwoorden lijkt me.
    Dus verlos ons en vertel aub wie jou zo innig omhelst op die foto.
    Vinden je reisgenoten het nog steeds leuk om de hele dag met je in de auto te zitten ? Of ben je, na al dat Afrikaans eten, verbannen naar een ander voertuig ? En zo ja, zit je dan bij je Big5Liefje Rinus de Rancher of is dat ook alweer uit ?

    Je begrijpt het denk ik wel Eer. Het is ontzettend leuk om reisverhalen te horen maar kom ook met details graag.

    Tot horens maar weer en doe de groetjes aan Nelson.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Ach, 't is weer Afrika geworden!

Hallo luitjes,

Vorig jaar kapte ik deze weblog af met de opmerking, dat mijn volgende vakantie geen Afrika gaat worden. De meeste die mij kennen, weten zo langzamerhand wel dat ik behoorlijk uit mijn nek kan lullen.
Kortom, we gaan dit jaar toch weer naar Afrika en wel "Zuid Afrika"
Het gaat mijn 8e keer worden in dat land en moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds niet zat ben.
Dit jaar gaan we de reis aan met 5 personen en rondkarren in een VW bus.

Johannesburg is de startplaats, vanuit daar richting Kruger en daarna langs de kust richting de Kaap.
Dit jaar pakken we ook de Transkei er weer bij en dat was voor mij in 1997 de laatste keer.
Toen was ik daar met Jan en die rit leek wel op een overleveingstocht.
Mij benieuwen wat we dit keer kunnen verwachten en anders lezen jullie het wel in de Telegraaf.

Ook zit Knysna weer in het programma en het zal mij benieuwen hoe het er nu uitziet.
Weet wel dat dit dorp al lang niet meer de allure heeft toen ik er in 1996 2 weken lang was.
Wel wil ik dit jaar weer eens stappen in de Long Barn aldaar, ik heb mij daar altijd kostelijk vermaakt.

Hoe verder de reis uit gaat pakken zie ik wel, heb er enorm zin in en probeer jullie weer op de hoogte te houden.
Was eerst van plan op mijn laptop mee te nemen, maar dit doe ik niet.
Ga daar dus ergens een PC proberen te kapen en zo niet, ja dan krijgen jullie dus geen oervervelende mails van mij.

Zal dit jaar ook wat meer over de andere personen vertellen, anders krijg ik weer commentaar van "ben je alleen op vakantie??"

Goed, ik scheur nu nog even een Palm biertje open, vanaf morgen gaat het weer Castle bier worden (ook geen straf hoor!)
Morgenochtend rond 10.30 uur vliegen we met de blauwe reus naar Johannesburg, rond 22.30 uur zijn we daar.
Dinsdag de huurauto halen en dan kan het feest beginnen.

Ik wil jullie het beste wensen met het najaar en doe Sinterklaas de groeten met zijn 685e verjaardag (of zit ik er nu een jaar naast)tijdens de intocht.
En bij Klitsie..... geniet van de rust tijdens mij afwezigheid.

Tot horens en groetjes uit nog effetjes Middenmeer.




Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Gisteren nog Cape Point en nu Middenmeer

15 November 2010

Dobberen op de Indische Oceaan

13 November 2010

Geweldige ervaring

12 November 2010

Weer een stukje verder

09 November 2010

African rain
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 35199

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: