Okavango - Reisverslag uit Maun, Botswana van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Okavango - Reisverslag uit Maun, Botswana van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Okavango

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

13 Oktober 2009 | Botswana, Maun

Zo, was vanmorgen lekker vroeg mijn nest uit i.v.m. een trip over de Akavango.
Dus eerst 3 kwartier varen naar 1 of andere vage aanlegplaats en vandaar uit stapte we in een uitgeholde boomstam.
Met die uitgeholde Titanic vooruit gedreven, door een bushmannetje inclusief duwstok hebben we bijna 2 uur gevaren.

Aan land gekomen hebben we nog een loop gedaan in een wildpark en vanuit daar de rit weer terug.
Was maar goed ook, want het stammetje begon al een beetje door te lekken.

Afgelopen nacht ook wat onweer gehad en dat verbaasde mij niets.
Mijn god! Wat is het hier drukkend warm.
Het ergste onweer hebben we gehad in Namibie, daar sloeg de bliksem in bij ons kamp.
Dus een tijd lang geen stroom, gelukkig hadden ze daar een neger die het stroom verder aanfietste op een hometrainer.

Morgen gaat de reis naar Gweta en dat is ongeveer 200km verderop. Dus we schieten al aardig op naar Zambia.

Wens jullie weer de groeten vanuit Botswana.
Mazzel Erik.

P.s.
Nicoline de vlucht voor maandag de 19e!
BA0430 aankomst 10.50 uur op Schiphol.

• 13 Oktober 2009 - 15:21

Paula:

Klinkt allemaal heel gaaf, die reis. Maar wel een beetje lui hoor.... een neger je laptop aan te laten fietsen... Zou je zelf niet eens op dat fietsie stappen ;-))
    Geniet nog lekker van je vakantie!

• 13 Oktober 2009 - 18:30

Nicoline:

Erik dankje wel.
    We staan er dan op schiphol.
    Doei je de groeten aan de rest.

• 13 Oktober 2009 - 22:24

Zus:

??? Was het zo'n flutcursus? Heb je een grote, mooie, interessante, imposante camera mét telelens en alles eropeneraan gekocht; ben je voor dat ding ook nog eens op cursus geweest en moeten we het nog steeds hebben van lettertjes? Wat moet ik je moeder nu vertellen?!

• 14 Oktober 2009 - 05:44

Marion:

Blikseminslag???? Misschien kun je er een klussie opnemen voor De Boer Aardingen????
    ;-0 ;-0
    Lijkt met echt iets voor Patrick om daar wat klussies te doen! Hahaha!
    Veel plezier nog!

• 14 Oktober 2009 - 14:56

Dhr C. Olumnist:

Zwandelaar goes Africa.
    Quote uit het Middenpeerse suffertje.
    Zoals iedereen weet is onze hoofdpersoon op vakantie in een aantal bokkiwokki landen.
    Ongetwijfeld vraagt een ieder zich af of onzer Eer wel rustig en vooral veilig kan zwandelen.
    Ziet u het voor zich ?
    Rrrrring, ah het wekkertje (klote haan) gaat. Hehaasjereppie en Eerke staat naast zijn kribbe. Even uitrekken en hoppa even lekker los zwandelen. Tot hier aan toe niets aan de hand. Maar dan!! Eer heeft ongetwijfeld aan al zijn familieleden,kennissen, vrienden, collega's, dorpsgenoten, landgenoten, Carlnoten en weet ik veel wie nog meer verteld dat hij een hernia heeft. Maar natuurlijk niet aan onze africaantjes.
    Dus weten zij daar ook niet dat die slecht afsluitendeafvoerklep bijzonder vervelend zwandeld.
    En natuurlijk geen bladeren te vinden in die bloedhete shit woestijn. Ziet u het voor zich ??
    Onze Eer op zijn hurken een beetje wild op zich heen kijkend, behoorlijk zwetend en zoekend naar iets..... En dan al die konstant zwaaiende mensen, dat schijnen ze daar konstant te doen.
    Altijd leuk maar niet als onze Eer weer last heeft van zijn blessure.
    We hebben geprobeerd om hem te spreken maar dat is vooralsnog niet gelukt. We hopen dat het morgen lukt.

Later !!

Ps. Het woord Zwandelen is iets wat onze Eer zelf heeft uitgevonden. Het komt volgend jaar als officieel Nederlands-en waarschijnlijk Afrikaans woord in ons woordenboek. Eigenlijk heel simpel;
    Mix zwaffelen en wandelen door elkaar. Ziet u het voor u ?
    Vanaf volgende week is Middenmeer in rep en roer.

• 14 Oktober 2009 - 19:53

Zus:

En dan nu, gaan we er even uit voor de boodschappen: Erik, je fiets is klaar.