Een kwartiertje in Angola - Reisverslag uit Rundu, Namibië van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Een kwartiertje in Angola - Reisverslag uit Rundu, Namibië van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Een kwartiertje in Angola

Door: www.erikdijkstra.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg erik

09 Oktober 2009 | Namibië, Rundu

Hi luitjes,

Goh! zit heerlijk met een rood wijntje te tikken vanuit Rundu.
Deze plaats ligt aan de rivier tegen Angola aan, we kijken vanuit ons huisje rechtstreeks Angola in.

Vanmorgen hebben we het Etosha district verlaten voor een nieuw avontuur, 350km gereden richting het noorden van Namibie.
In de plaats Grootfontijn werd ik aangehouden door de politie, reden; ik had niet gestopt voor een stopbord.
Dus die gozer van de plaatselijke ME begon me gelijk effe te vertellen, hoe het in Namibie in elkaar steekt betreft verkeer.
Ik werd ook giftig en zei, schrijf die bon nu maar uit " heb meer te doen"
Maar ik begon mij te herinneren, dat de 2 auto's voor mij ook niet stopte en begon toch weer een nieuwe dialoog met die tuut!
Nou, toen begon het onderhandelen over de hoogte van de boete, eerst moest ik 300 namibische dollars betalen en na wat lullen werd het 200.
Mijn god! wat een corrupte hufter.
Wat mij betreft drukt ie die dollars lekker in zijn reet!!

Onderweg hebben wat brood gegeten bij een picknikplaats en er kwamen 3 kleine jochies naar ons toe, de rest van het brood en beleg hebben we dus aan die mannetjes gegeven.
Wat een gave reactie kregen we van die spruitjes.

Vandaag nog een boottocht gemaakt over de rivier en lekker genoten van de ondergaande zon.
Met deze tocht hebben we lekker een kwartiertje stiekem illegaal in Angola gevaren.
Fantastisch, zwaaiende mensen die kleren aan 't wassen waren in de rivier, vissers, kleine kinderen.
Het allermooiste was het geluid van trommels en zingende Angolese mensen.

Heb net een Calamaristeak naar binnengedrukt, deze was zo taai!!
Druk er een paar noppen onder en Huntelaar maakt Nederland wereldkampioen in 2010.

Morgen gaat de rit richting Botswana en ligt Namibie weer achter ons.
Ja, zo snel gaat 't nu eenmaal!
Toch heb ik lekker genoten van Namibie en de mensen hier zijn zo geweldig.

Ik zal jullie ook weer proberen vanuit Botswana op de hoogte te houden, hoe het daar met internet zit weet ik niet.

Groetjes Erik.

p.s. Nicoline, je krijgt de vluchtgegevens nog van mij binnenkort!

  • 09 Oktober 2009 - 19:31

    Zus:

    Nou, prima dat jullie onze erfenis uitgeven, hoor, maar om dat nu aan boetes en spruitjes te besteden...

  • 09 Oktober 2009 - 19:32

    Nicoline:

    zal jij je een beetje gedragen daar, Je heb nog 3 ouder mensen bij je
    (hahaha)

  • 09 Oktober 2009 - 19:52

    Marion:

    Botswana, daar hebben mijn oom en tante gewoond. Prachtige natuur maar wel 150 jaar terug in de tijd, volgens hen. Ik vind het heel bijzonder dat deze landen je zo fascineren, maar ik denk dat je mij er met geen 1000 paarden naar toe krijgt, alleen het woord calamarissteak al.....(ik dat eerst dat je een houtsoort bedoelde, hahaha) Lekker genieten verder!!

  • 10 Oktober 2009 - 09:24

    Ome Ben:

    He Erik, goed dat je zo relaxed blijft als je wordt aangehouden. Laat je niet gek maken door die diender.

    Tot onze (Mar en ik) grote verbazing lazen wij dat ze daar spruitjes hebben... nou ja, die zullen onze voorvaderen vroeger wel hebben meegenomen...

    Liefs en groetjes van Wilco en Petertje.. Doei Doei

  • 10 Oktober 2009 - 10:49

    Supersmurf:

    Beste Eer, weet je zeker dat je aangehouden bent voor dat stopbord ?
    Ik denk namelijk dat je aangehouden bent omdat deze Ronnie Brunswijk nog nooit geen winterbanden heeft gezien.
    Wel lekker dat je 100,- dollar hebt overgehouden voor andere zaken (uh uh uh)
    Ik hoop dat je die 3 jochies niet hebt voorgesteld ook je uit Nederland meegebrachte salade op te eten. Die mannetjes moeten namelijk lekker buiten spelen en niet de halve dag op de pot zitten.
    Leuk trouwens die zwaaiende mensen in Angola. Weet je ook eens hoe Sinterklaas zich voelt.
    He Eer doe je wel voorzichtig want het woord BOTSwana is voor jou weer een reden om hier en daar wat probleempjes tegen te komen.

    Lieve groetjes en tot horens.

    Ps. Hoe is het met je afgeknepen zenuwbaan ?
    Nog steeds zo'n slaperig gevoel in je schotwond ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Rundu

Back to Africa

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2009

Back in Holland en pics!

17 Oktober 2009

Met een bootje de grens over!

16 Oktober 2009

Werelds!

13 Oktober 2009

Okavango

12 Oktober 2009

Waar koeien, geiten en ezels langs de weg lopen
erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 35205

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: