Weekje Afrika - Reisverslag uit Middenmeer, Nederland van erik dijkstra - WaarBenJij.nu Weekje Afrika - Reisverslag uit Middenmeer, Nederland van erik dijkstra - WaarBenJij.nu

Weekje Afrika

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

07 November 2012 | Nederland, Middenmeer

Ja, ik leef nog hoor!

We hadden namelijk niet de beste internetverbinindg de afgelopen week en ik ga niet meer hemel en hel in elkaar schudden om prik te zoeken.

Deze week hebben we veel gedaan, vanaf Rundu zijn we de Caprivistrip ingereden. Daar hebben we wat parken bezocht en we hadden een mooie lodge.
In deze lodge werkte een zwart vrouwtje en die wilde ons haar dorpje laten zien. Zo konden we voor het eerst kennis maken met de plaatselijke bevolking en eens echt kijken hoe het daar toe gaat.
Het was erg indrukwekkend dit te zien, geen water, geen electriciteit, geen wc, kakken doen ze gewoon in de bosjes waar het wild ook loopt.
De bevolking moet ongeveer 7km lopen om water en dit pakken ze uit de rivier.
Als wij dit drinken zijn we gelijk 5 maanden ziek en schijten we de eerst komende 7 jaar water met een kleurtje.

Vanuit die lodge hebben we ook nog een bootsafari gemaakt en hebben we een dode olifant gezien waar enorm veel gieren op af kwamen. Er sloeg toch een lucht vanaf!!??
Na daar geweest te zijn (in Caprivi) zijn we naar Botswana toegereden en wel naar het plaatsje Kasane. Hier ligt het Chobe National park aan vast.
Maar voor we dit park hadden bezocht, zijn we eerst gisteren de grens over geweest naar Zimbabwe.
Daar hebben we naar de Victoria watervallen gekeken, 3 jaar geleden heb ik dit schouwspel gezien vanuit Zambia.
Maar de Zimbabwe kant is veel indrukwekkender, Dennis en ik hebben mooie plaatjes geschoten.

Vanmorgen zijn we met een ochtendsafari in Chobe geweest en veel gezien. Waaronder 2 (laat ik het maar plat zeggen) wippende leeuwen gezien, een dode buffel waar de gieren op af waren gekomen (en hier sloeg ook weer een niet te houden lucht af) Maar het mooiste was de luipaard van heel dichtbij. Ook hier hebben we mooie plaatjes van gemaakt.

Al met al hebben we veel gezien en nog 1 week voor de boeg, morgen blijven we nog 1 dag in Kasane en vanuit daar rijden we naar Nata en vervolgens naar de Okavango Delta. Vanmiddag hebben we nog een bootsafari te goed. Kortom nog genoeg pret de aankomende dagen. Wel is het hier blafheet met temperaturen (elke dag) tegen de 40 graden +

Waar ik ook achter ben gekomen de laatste dagen, ga niet onderweg een Afrikaanse WC scoren om te poepen of plassen. Gadverdamme, wat is dat smerig zeg, je kan er een behoorlijke soep van trekken. En als je er 1 seconde staat, dan heb je gelijk een jurk van vliegen om je heen.
Verdere details zal ik jullie besparen.

Tot zover, weer een verslag en succes allemaal in Nederland.
En Jane, de eerst komende weken kunnen we de avonden doorbrengen met foto's kijken, ik heb er al genoeg met nog 1 week te gaan.

Groetjes Erik.

  • 07 November 2012 - 11:13

    Oemfoefoe:

    Hoi Eerke, ik moet dit echt allemaal even verwerken hoor na wat ik allemaal toch weer gelezen heb in jou verslag.
    Leuk dat je de dat zwarte vrouwtje ontmoet hebt maar hoe heette dat dorp eigenlijk ? Komt me namelijk bekend voor; geen water, geen electriciteit, geen wc, kakken doen ze gewoon in de bosjes waar het wild ook loopt (?????). Had je niet direct een veilig/beschermd gevoel ?
    Een dode olifant en een dode buffel ? Zijn jullie weer stiekem aan het jagen geweest ? Wie van jullie was Bernhard ? En wat was de hoofdprijs ?
    Een stel leeuwen, hoe zal ik het zeggen, bewegingen makend als zijnde getrouwd. Ik wist niet dat ze in Afrika ook Yab Yum hebben ?
    Vooral dat laatste is iets wat een beetje vreemd overkomt. Jij kan nog geen 2 minuten zonder wc en nu lees ik dat je niet naar een Afrikaanse wc gaat onderweg ? Beste Erik, ik weet dat je ons details wilt besparen maar hoe heb jij dit opgelost ? Iedereen weet ondertussen dat een broodje kaas bij jou al laxerend genoeg werkt om het riool in Middenmeer te laten verstoppen, laat staan dat Afrikaanse eten dan ?!?! Ik hoop dat de oplossing voor jou maar vooral ook voor je reisgenoten een vredelievende is geweest.
    Hou je taai Eer en hou ons op de hoogte !
    Ps. Floortje Dressing is nog opzoek naar een goeie vervanger, ik heb jou naam genoemd.





  • 07 November 2012 - 13:29

    Jane:

    Mooi verhaal Erik, en ja ben toch niet verbaasd te lezen over de wc een van jou lievelings onderwerpen. Emmm wil graag al je foto's zien maar ja heb ik voor de volgende paar weken wat andere plannen om met jou te doen ;-)...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................zoals verhuizen :-P oh ja mis je ook XX

  • 07 November 2012 - 14:06

    Uh Uh Uh Uh Uh Us M.:

    Ja ja, foto's kijken de aankomende weken als je terug komt van deze lange eenzame reis ???!!
    Nou Eertje dat gelooft echt iedereen.
    Volgens mij is het eerste wat je doet als je de voordeur open gooit, 1,2,3. ............................... hoppaaaaa. Doortrekken en dan foto's kijken met je meissie !!


    En ik dan ?
    En uhhh Bennis ?

  • 07 November 2012 - 15:35

    Nit:

    Hola Enrique,

    Moet weer zo lachen om je verslag incl.de w.c. en racekak verhalen!!!

    Jullie hebben het zo ik lees wel weer enorm naar het zin en de dagen zullen vast veel te snel voorbij vliegen.

    Geniet er van en de groeten aan pa Joop!

    Na de vakantie gauw afspreken hoor! Jij kan je foto's laten zien en dan kan ik je een mooie echo foto laten zien van een 11 weken oud ukje!!!

  • 07 November 2012 - 17:25

    Ben S.:



    Wat een schijtvakantie !!!

  • 07 November 2012 - 17:27

    Peter S.:



    Ohla Surrogaat papa,
    Het is ook altijd hetzelfde met jou vakanties.
    Zuipen en ruften !

  • 07 November 2012 - 17:28

    Walkool S.:

    He Surriepappie,
    Neem je nog een leuk behangetje voor me mee ?
    En daar bedoel ik geen rol wcpapier mee.

  • 07 November 2012 - 17:31

    Mar S.:


    Shit happens zullen we maar zeggen.

  • 08 November 2012 - 09:31

    Karen:

    Hoi Erik,

    Klinkt weer goed allemaal!! ( en ook weer ranzig haha)
    Enjoy en we horen weer.

    Groetjes Karen

  • 09 November 2012 - 01:09

    Marianne Vroegop:

    Hee Erik, leuk verslag heb je weer gemaakt. knap dat je het zo in geuren en kleuren kan beschrijven hahaha! ik zie de foto's al bijna voor me ;) veel plezier nog en geniet er van! groetjes

  • 09 November 2012 - 16:05

    Rob M.:


    Beste Erik,

    Sinds een aantal weken is de lucht bij ons op de praktijk aanzienlijk zuiverder geworden.
    Na wat ik hier boven allemaal gelezen heb, is het me toch allemaal wat duidelijker geworden.

    Vriendelijke verzoek van onze kant is dan ook, dat als je na je vakantie weer van plan bent ons te verblijden met jou aanwezigheid, even rekening te houden met een aantal zaken;
    -Wil je de volgende keer een dag van tevoren je eetpatroon iets minder luchtig houden.
    -Wil je voortaan, voor de behandeling aan je onderrug, thuis even naar de wc gaan ?
    -Ontspannen tijdens een massage is zeer goed maar overdrijf het niet (een ongelukje zit in een klein hoekje).

    Dus meneertje Dijkstra, doe lekker rustig aan en maak vooral geen haast om je gezicht hier op de pratijk te laten zien. Nog een prettige vakantie en tot over een heel poosje !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 35103

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 15 November 2012

Love Africa!

01 November 2010 - 22 November 2010

Ach, 't is weer Afrika geworden!

02 Oktober 2009 - 19 Oktober 2009

Back to Africa

01 Juni 2008 - 17 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: